Megamongot -Back in buisness!

Ni som trodde att Megamongots karriär var slut...hade kanske lite rätt... men i alla fall! Idag har undertecknad gett sig ut i arbetslivet igen. Iklädd rosa fuskpäls entrade hon en närliggande förskola där hon genom personliga kontakter fått ett vikariat.
Har ni varit på en förskola någon gång? Det är rena paradiset! Fullt med leksaker så långt ögat når, en gård full med gungor och massor med roliga färgpennor. Det finna bara en sak som stör... på arbetsplatsen finns det ett gäng kortväxta människor med snoriga näsor som typ agerar värsta uppmärksamhetssökande heeeela tiden. Skitjobbig.
Megamongot hittade ett rum med dörr där hon i lugn och ro kunde sätta sig och måla en teckning med rosa glitterpennor. Tror ni inte att in kommer ett kortväxt sate och hävdar att pennan är hennes? Jag förklarade lugnt och pedagogiskt att det man hittar får man ta och att hon borde ta och växa upp lite.
På eftermiddagen skulle vi vila, Megamongot sprang genast och plockade åt sig den bästa platsen och somnade som en stock. Tydligen finns vissa hårfina skillnader mellan vem som får sova och inte sova på förskolan. En förskollärare förklarade att det bara är barnen som ska sova, jag menar vadå? Jag är ju också barn, till mina föräldrar!
När de kortväxta vaknade började de genast föra oväsen igen. Som om inte det skulle vara nog blev jag ombedd att ta hand om dem. Ta hand om?? De är väl inte invalida heller? Jag återgick till mitt glittermålande.

Jag lämnade mitt namn och nummer, kanske kan de behöva en vikarie någon annan gång.

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Humor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0