Ansvarsfull - Vad betyder det egentligen?

Min chef sa till mig imorse att jag bör tänka på att bete mig mer ansvarsfullt. Vad vad vad menar hon egentligen med det? Jag är ju både ansvarig och full när jag arbetar. Ansvarig för att fikabrödet tar slut. Ansvarig för det något hetska stämningen på personalmötena. Ansvarig för att ingen litar på någon annan längre.

Begreppet ansvarsfull är ett krångligt och svårtolkat begrepp. Min definition av det överensstämmer tydligen inte med hur gemene man definierar det. Måste allt vara så tråkigt och enkelspårigt i Sverige? Jag menar, bara för att min tolkning av begreppet inte är den vanligaste, måste den vara fel? Kan inte mina kollegor och min chef acceptera mig som jag är? Jag kommer inte att ändra mig, så enkelt är det!

Detta upprörde min chef, men hallå! Det är ju bara en 3,5:a...

Det ingår faktiskt i min karaktär att vara full och jag skattar mig själv mycket högt. Varför är det tillåtet att diskriminera oss fulla människor hur som helst? Vi borde ha ett eget fack...

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentarer
Postat av: Pluntan

Instämmer till full-o! Det är dicshkrimineering au oss alkischar alltschå! En 3,5 e ju inte värre änatt dricka schaft!

2010-12-06 @ 22:08:10
Postat av: Hanna

Sv: Haha ja, vi är sådana där hästtjejer! :)

2010-12-06 @ 22:18:39
URL: http://teenriders.blogg.se/
Postat av: liindblaads

HAHAHAHA nee då blir ja hälre mulad med snö :P

2010-12-07 @ 16:22:22
URL: http://liindblaads.se
Postat av: liindblaads

Ja sa inte att de va fel att göra så hahha

ja sa bara att jag förstår inte vrf :P

2010-12-07 @ 18:20:53
URL: http://liindblaads.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0