Bästa sättet att framhäva sig själv är genom att trycka ner andra.

Idag hade vi personalmöte, vilket inte bara är tråkigt utan som även kan få en viss hotfull stämning vissa veckor. Detta brukar bland annat bero på att jag under veckorna inte utför särskilt mycket på min arbetsplats. Jag har förklarat för chefen att jag lider av en allvarlig form av arbetsskygghet och att det alltså inte är mitt fel... men hon tycks inte lyssna på mig.
Idag däremot hade jag verkligen någonting att presentera på mötet och både chefen och kollegorna verkade mäkta imponerade över mina prestationer under veckan. Nu är det ju så att jag helst spenderar mina arbetsdagar med att pilla mig i naveln och kolla Facebook, till skillnad från min kollega som är en riktig arbetsmyra. Hon var sjuk idag och kunde inte själv presentera vad hon utfört under veckan, så jag gjorde henne en liten tjänst och ställde på så sätt även mig själv i bättre dager hos chefen.

Här är en bild på kalkylen som jag presenterade. Under mötet passade jag även på att baktala den kollega som var frånvarande idag, det är som sagt inte lätt att försvara sig om man inte är närvarande, och detta drog jag ju självklart nytta av.



Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0