Vikarierande megamongo.

Det bästa med att arbeta under mellandagarna är att de jobbiga kollegorna tar semester. In kommer istället så kallade vikarier. Vikarier känner inte till arbetsplatsens rutiner, och inte heller vilken roll undertecknat megamongo har på arbetsplatsen.  Detta är ett ypperligt tillfälle för megamongot att få sina arbetsuppgifter utförda utan att själv behöva lyfta ett finger.
Megamongot vill ju helst sitta och gömma sig på sitt kontor tillsammans med en marsipanlimpa och ett par dataspel, men den dumma vikarien kommer hela tiden och stör med sina frågor. När jag till slut tröttnat på vikariens dumma frågor, bad jag henne röja ur ett kontor. För att bli av med henne, lovade jag att komma och hjälpa till. Jag ljög. Precis när jag höll på att slå ett nytt high score, kom vikarien och knackade på igen. Nu undrade hon huruvida hon verkligen skulle slänga bort allt ur bokhyllan som jag hade sagt.
-Släng skiten, svarade jag, då det endå är bemanningsföretaget som kommer att få stå till svars för detta efter semestern.

Plötsligt dök kontorets ägarinna upp. Jag tog snabbt min tillflykt till toaletten medan den stackars vikarien fick utstå hennes vrede. Då jag hade lyckats ta fel på kontor, kan väl hända alla. Men den dumma vikarien borde ju faktiskt dubbelkollat innan hon slängde hela bokhyllans innehåll.

Som sagt var, det är inte lätt för oss megamongon i arbetslivet.


Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentarer
Postat av: Sara - Only me

sv. nejnejnej. ja vill inte ha äkta päls här.

det är satin :)

2010-12-27 @ 21:08:20
URL: http://ssasas.blogg.se/
Postat av: Laila

shit vad stökigt =) <3

2010-12-28 @ 11:02:38
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

GodMorgon sötnos ;)

2010-12-29 @ 09:44:40
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: greger

Ojojojojojoj!!!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0